onsdag 22 augusti 2012

enough

Från och med idag ska jag äta bättre och träna mer/röra på mig mer ! Har till och med varit så seriös att jag har fotat och mätt kroppen. Jag ska köra så här utan att fuska i en månad är planen. Spännande och se om det blir förändringar. Snusen, den fula ovanan jag lagt mig till med igen skall trappas ner till 3 om dagen den första veckan hade jag tänkt.
Frukosten kommer bestå av äggröra och bacon. Middagar kyckling, fisk, kvarg, keso, sallad, broccoli och bönor. Kvällsmat blir omelett. Igår tränade jag i 13 minuter tills svetten rann och fick svin ont i högersidan. Jag kan ju konsten att överdriva så nu får jag ta det lite lugnare och satsa på mer konditionsträning, promenader och cykel. Om någon har nåt lätt recept på proteinrik mat så tas det gärna emot!

Jag vill uppnå bättre balans och kondition, bättre kroppshållning och uthållighet samt mindre värk!
Gör yoga övningar (egna varianter) och mediterar mycket samt några thai shi övningar jag lärt mig från sjukgymnastiken. Tänkte att jag skulle försöka spendera mindre tid framför datorn ochså för det kan omöjligtvis vara hälsosamt med all strålning! Önska mig lycka till ! ;)


2 kommentarer:

  1. Jätte bra och sund inställning. Duktiga Ida Pida:)Viktigt att du inte tar i för mycket bara..du är ju inte frisk liksom...lätt att glömma det ibland.

    SvaraRadera